Posted in Fiji, Reise, Snorkling, Sydhavsøy

Båttur til Schooner Island

Siste hele dag på Fiji! Hadde planer om en fantastisk dag på vannet i dag, på en flott seilbåt. Vi har både forhåndsbooket og forhåndsbetalt. Skulle vise seg at Margrete har fått bronkitt eller noe annet dritt! Hoster i ett jævla sett! Jeg våkna i tre-tida, og da satt ho fortsatt våken og hata og hosta. Jeg sendte all min empati og sympati, men det hjalp ikke. Jeg så tusenlappene jeg hadde betalt, flakse, seg så for meg en dag på legevakten på Fiji!

Morgenen kom, og Margrete hadde ikke sovet det døyt, jeg sa vi kunne drite i turen, men ho ville prøve. Og takk og pris for det. Etter en times tid kom formen hennes seg, og vi kunne nyte turen. Og i følge Margrete, så angrer ho ikke på det!

Vi var bare 36 stk ombord, av 100 mulige, så vi hadde god boltreplass, og god service av de som jobbet der. Anbefaler denne turen på det sterkeste om du skulle være på disse kanter, men vil også minne om at de som jobber her har så lite betalt at det er vondt. Tips gjerne litt ekstra! PS øl og vin er gratis!

Turen utover gikk deilig sakte og vi kosa oss og møtte mange nye folk som vi ble kjent med. Stemninga ble ganske fort bra siden de serverte champis til frokost!

.


 Vi ble tatt med ut på en liten paradisøy og vi fikk leie sånn scooter som James Bond hadde i en eller annen film

Shark_shutterstock_59787841

Vi fresa rundt fra undervannsrev til undervannsrev og det var ganske fantastisk. Fikk sett en hel haug av rar fisk, men “pufferfish” og “dragonfish” var mine høydepunkter. (Skal se om jeg får lasta opp MINE bilder, og ikke internett sine senere).

stock-photo-clolorful-dragonfish-closeup-shot-in-aquarium-100565215

pufferfish-closeup.jpg.adapt.945.1

DCIM100GOPROG0030932.

DCIM100GOPROG0030922.
Badenymfer v2
DCIM100GOPROGOPR0947.
Snorklemann
DCIM100GOPRO

Utstyrsfreak?

Etter en del timer her ute, måtte vi sette seil hjem igjen. Dessverre! Men først måtte badenymfene hoppe fra skuta! Bildet ble tatt av en kar fra Kina, som ikke kunne det døyt engelsk, det var store utfordringer med å få overført bildet til en iPhone i fra en rar kinesisk telefon når ingen av oss hadde internett. Han fikk til slutt nett på hotellet sitt og kunne sende det på epost i alle fall.
Stup

Vi var alle enige om at turen hadde vært fantastisk!

 

 

.

 

 

Leave a Reply

