Posted in Buss, Reise, Shopping, Tonga, Vinter

Nuku’alofa

Hovedstaden her heter Nuko’alofa og har ca 35-36000 innbyggere. Og hele landet har bare rett over 100 tusen. Så det er ikke store landet. Men konge har de må vite! Det ble for bare 2 uker siden lagt ned forbud mot søndagsjobbing. Til stor frustrasjon for stedet som vi bor på. De har ihvertfall fått dispensasjon til å servere mat til gjestene på søndager. Heldigvis!

Uansett. Jeg fikk beskjed om å møte 11:50 for å få sitte på i bilen som skulle gå kl 12:00 til sentrum. 

Kl 13:00 satt jeg der fortsatt. Tonga time!

Kom til slutt til et slags sentrum. Hvor alt jeg behøvde, ville normalt sett kunne kjøpes i en og samme strandbutikk på Tenerife, måtte jeg nå innom et nytt sted for hver eneste ting jeg skulle ha. Gaaaaa!
Måtte forkaste nesten hele handlelista. Det ble for mye løping. 


Jeg følte meg ensom og forlatt når minibankene ikke ville gi meg noen alternativer til uttak engang. Og det var langt mellom minibankene. Jeg var litt i villrede da jeg trodde at jeg ikke ville få hverken kort eller penger ut fra minibanken… Det løste seg jo, men litt panisk ble det. 

In case of emergency:


Fant til slutt en buss hjem. Den var mer enn overfylt. Den var stappa. Den var så full at døra måtte være åpen slik at 3 personer måtte henge på utsiden. Bildene under er i fra før de siste 20 personene kom inn. 

One thought on “Nuku’alofa

  1. Poeng med en laaaaang ferie er å lære seg å stresse ned. Bussen går når den går og på Sunnmøre går det alltid en ferge til. Nesten da. Høres ut som dere er friske igjen. Les tsunami warning en gang til og spring til nærmeste fjelltopp. Klem fra sola i Sommerfjord.

    Like

Leave a Reply

